Josefin Landgård

Proof of concept: Hur du bevisar en obeprövad affärsmodell

 

Josefin Landgård, tidigare VD på Rocket Internet-bolaget GlossyBox samt medgrundare på Kry, är numera ängelinvesterare på Atomico på deltid, och entreprenör på heltid. Hon driver idag direct-to-consumer varumärket Mantle som säljer hudvård med hälsofrämjande egenskaper.

 

Josefin Landgård

 

I podden berättar hon om tiden innan GlossyBox och Kry blev framgångsrika bolag, och vilka strategier som var avgörande för att hitta proof-of-concept och skapa väl fungerande affärsmodeller. Josefin Landgård delar även med sig om insikter från hennes nuvarande D2C brand, vilka motgångar de haft, och hur de steg för steg tar sig framåt för att bevisa affärsmodellen. Vi pratar om vad CBD är, varför det är så kontroversiellt i Sverige, hennes största motgångar och misstag som entreprenör, och vilka processer och tankesätt som gjort att hon gång på gång lyckats skapa nya framgångar inom olika branscher. Hur vet man att en affärsidé funkar? Vilka för- och nackdelar är det att ta in pengar från investerare? Hur bygger man upp ett community runt sitt brand? Allt detta får du svar på i veckans avsnitt av Framtidens E-handel!

 

Här hittar du Josefin & Mantle

https://www.linkedin.com/in/josefinlandgard/ 

https://www.instagram.com/josefinlandgard/?hl=en 

https://www.instagram.com/hellomantle/?hl=en   

https://www.hellomantle.com/ 

 

 

Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden

 

 

Tusen tack för att du lyssnar!

PODCAST AVSNITT