Jessika Ödling
DEMA - Vad är MMM (Marketing Mix Modeling) och hur gör man
Jessika Ödling, MMM-expert på DEMA, gästar podden Framtidens E-Handel och förklarar allt vi behöver veta om Marketing Mix Modeling.
01:56 - Vem är Jessica, och hur ser hennes bakgrund ut?
04:03 - Matematiken och algoritmen bakom MMM förklaras steg för steg
05:42 - En historisk tillbakablick: hur såg MMM-konceptet ut på 1950-talet?
11:20 - Funnel-tänk vs. MMM-tänk: vad skiljer de båda metoderna åt?
26:04 - Vad innebär “measurements” i sammanhanget, och varför är det viktigt?
26:33 - Attributionens roll – hur påverkar den analysen och resultaten?
35:29 - Vad krävs för att ett företag ska kunna arbeta med MMM internt?
Här hittar du Jessica & DEMA:
https://www.linkedin.com/in/jessika-odling/
Sponsor:
Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:
https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/
https://www.linkedin.com/in/ankarskold/
Tusen tack för att du lyssnar!