Jessika Ödling

DEMA - Vad är MMM (Marketing Mix Modeling) och hur gör man

Jessika Ödling

Jessika Ödling, MMM-expert på DEMA, gästar podden Framtidens E-Handel och förklarar allt vi behöver veta om Marketing Mix Modeling.

 

01:56 - Vem är Jessica, och hur ser hennes bakgrund ut? 

04:03 - Matematiken och algoritmen bakom MMM förklaras steg för steg

05:42 - En historisk tillbakablick: hur såg MMM-konceptet ut på 1950-talet?

11:20 - Funnel-tänk vs. MMM-tänk: vad skiljer de båda metoderna åt?

26:04 - Vad innebär “measurements” i sammanhanget, och varför är det viktigt?

26:33 - Attributionens roll – hur påverkar den analysen och resultaten?

35:29 - Vad krävs för att ett företag ska kunna arbeta med MMM internt? 


Här hittar du Jessica & DEMA:

https://www.linkedin.com/in/jessika-odling/ 

https://www.dema.ai/ 


Sponsor:

https://beyondretail.se/   


Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:

https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ 

https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ 


Tusen tack för att du lyssnar!

PODCAST AVSNITT