Magnus Dahlquist

Funnelstrategier för D2C e-handel

Entreprenören Magnus Dahlquist gästar podden Framtidens E-Handel - En Direct-To-Consumer (D2C) Podcast. Han är VD på den digitala mediebyrån Bluebird, delägare i poster butiken Artiks, och har en lång bakgrund inom digital media.
Magnus Dahlquist

 

Magnus Dahlquist berättar om lämpliga funnelstrategier för D2C butiker, hur detta hänger ihop med köpprocessen, och berättar konkret vilka trafikkanaler som generellt är effektiva för framgångsrika e-handlare. Vi diskuterar även attributionsmodeller, och vad som händer om man smalnar av algoritmer alltför mycket. Han går även igenom hur man går tillväga för att nå sitt mål bäst via Google och Facebook, och vilken av plattformarna som egentligen är bäst för att uppnå hög effektivitet inom marknadsföring. Magnus Dahlquist pratar också om hur man bäst distribuerar sin marknadsföringsbudget, och den röda tråden mellan en funnelstrategi och attributionsmodell.

 

Här hittar du Magnus Dahlquist på Bluebird & Artiks:

https://www.linkedin.com/in/magnusdahlquist/ 

https://www.bluebirdmedia.se/ 

https://www.artiksdesign.com/

 

PODCAST AVSNITT