Tom Xiong
D2C i Kina, TikTok & Live Shopping
Entreprenören Tom Xiong gästar podden Framtidens E-Handel och diskuterar direct-to-consumer ehandel i Kina, beskriver hur man ska marknadsföra sig på TikTok, och berättar varför live shopping kommer vara nästa stora grej. Tom har genom åren grundat sex olika bolag, och driver idag podcasten Den Digitala Draken tillsammans med Jacob Lovén, samt är VD för sin start-up Move Shanghai i Kina där han nu bor.
I avsnittet diskuterar vi digitaliseringen i Kina, Kinas datalagar, och om AI samt dess möjligheter. Tom Xiong går även igenom hur direct-to-consumer e-handel, kundbeteenden, entreprenörskap, marknadsföring, och supply chain, skiljer sig åt i Kina mot oss i Skandinavien. Tom Xiong pratar också om hur han hanterar motgångar som entreprenör, potentialen med TikTok, och hur han tror att live shopping fenomenet kommer förändra hur vi ser på e-handel idag.
Här hittar du Tom Xiong, Move Shanghai & Den Digitala Draken:
https://www.linkedin.com/in/shuotomxiong/