Johannes Hobohm, VD på A Day’s March, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om expansion på internationella marknader som London och New York, samarbeten med konstnärer och kreatörer, och lärdomar från finansiering, lagerhantering och att navigera makroekonomiska stormar. Samtalet belyser både utmaningarna och möjligheterna i att bygga ett modevarumärke som står starkt i en global och föränderlig värld.

02:00 – Makroekonomins påverkan: kaos, återhämtning och butikstrafik
03:30 – Expansion till London och New York - möjligheter och risker
04:10 – A Day’s March identitet: inte mode, utan kläder för livets alla tillfällen
09:00 – Bolagets utmaningar vid VD-skiftet: förluster och expansion
11:00 – Investerarbakgrund: lärdomar om vinnare vs. förlorare
13:00 – Vikten av entreprenörer som är långsiktiga och drivna
16:00 – Samarbeten med Jan Håfström och andra kreatörer
20:00 – Produktpyramiden: core-sortiment, kommunikation och excentriska collabs
32:00 – Att reducera antal styles och öka tydligheten för kunden
40:00 – E-handelns potential: varför tillväxten kan fördubblas
47:00 – Reducera komplexitet - Johannes syn på ledarskap och prioritering
Här hittar du Johannes & A Day’s March:
https://www.linkedin.com/in/johanneshobohm/
Sponsor:
Följ Björn på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ
Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:
https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/
https://www.linkedin.com/in/ankarskold/
Tusen tack för att du lyssnar!