eComID
Oscar Rundqvist

Oscar Rundqvist, medgrundare eComID, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om hur returgraden skenar i olika marknader, varför fel passform och betalningslösningar driver ohållbara köpbeteenden, och hur branschen måste ta ett helhetsgrepp kring returhantering. Oscar delar sina erfarenheter från både storbolag och startup-resan, varför förebyggande åtgärder ofta ger större lönsamhet än att öka topline, samt hur ett nytt köpbeteende kan skapa både hållbarhet och starkare kassaflöden.
05:00 – Hur en timmes inspiration ändrade Oscars livsbana
11:00 – Returproblematiken: varför ingen ägt frågan internt
12:30 – Kategorier och marknader med högst returgrad
15:30 – Returers påverkan på resultaträkningen och kassaflödet
17:00 – Insikt: 1% minskade returer ger 15x större effekt än 1% ökad omsättning
21:00 – Utbildning, guidning och individanpassade avgifter
25:30 – Data visar att en liten andel kunder står för majoriteten av returerna
29:00 – Problemet med inkonsekventa storlekar i branschen
34:00 – Returavgifter ger intäkter, men löser inte problemet långsiktigt
41:00 – Oscars vision: skapa hållbara köpbeteenden för framtidens e-handel
Här hittar du Oscar & Orange Juice:
https://www.linkedin.com/in/oscarrundqvist/
Sponsor:
Följ Björn på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ
Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:
https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/
https://www.linkedin.com/in/ankarskold/
Tusen tack för att du lyssnar!