LYKO

Rickard Lyko

 

Lyko

Rickard Lyko gästar podden Framtidens E-Handel för tredje gången, och delar med sig av allt från hur Lyko jobbar med kultur, community och butiker – till varför de vill sänka konverteringen i sin e-handel, tror mer på app än webb, och varför kundklubbar kanske inte fungerar längre.


04:35 – Från operativ till strategisk: Så har Rickards roll förändrats

10:42 – Hur Lyko ser på ledarskap och internkultur i ett bolag med 1200 anställda

19:20 – Varför vissa anställda inte måste vara passionerade – och hur man bygger engagemang ändå

26:40 – Därför är appen viktigare än webben – och varför de vill sänka konverteringsgraden

35:22 – Lyko som social plattform: Bygger eget community & betalar influencers per visning

42:10 – Butiker som varumärkesmotor: Varför fysisk retail är en nyckel för tillväxt

48:55 – Därför tror Rickard mer på branding än performance marketing

55:30 – Kundklubbar? "Det är ingen som handlar bara för att man är medlem"

62:15 – Hur Rickard ser på entreprenörskap 2025: Tips, fallgropar & verklighetens affärslogik

70:00 – Taverna Brillo, Uber & varför vissa bra idéer ändå inte håller

78:30 – Det viktigaste rådet till entreprenörer och retail-ledare just nu


Här hittar du Rickard & LYKO:

https://www.linkedin.com/in/rickardlyko/ 

https://lyko.com/sv 


Sponsor:

https://www.kustom.co/  


Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ 


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ 


Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:

https://www.framtidensehandel.se/ 

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 

https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ


Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:

https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ 

https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ 


Tusen tack för att du lyssnar!

PODCAST AVSNITT