Sanna Ödmark

Cure Media

Sanna Ödmark

Sanna Ödmark, som är Head of Marketing på Cure Media, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om de viktigaste taktikerna och hur man hittar rätt kreatörer för sin målgrupp. Dessutom djupdyker vi i vad som krävs för att bygga varumärke långsiktigt, mäta effekter och möta framtidens utmaningar – AI, nya plattformar och mer. Avslutningsvis får du handfasta råd om kreativa briefs, budgetfördelning och hur du skapar genuina samarbeten som verkligen engagerar.

04:54 – Sannas professionella resa efter “Talang” och första steget in i influencer-världen

06:24 – Diskussion om kanalens utveckling från blogg till komplex influencer-strategi

10:07 – Genomgång av samarbetstyper: engångsposter, ambassadörskap, affiliate, gifting, SE

13:23 – “Bas + fyrverkerier”: mixen av micro-influencers och stora profiler

21:44 – Första steget: djup målgruppsinsikt via fokusgrupper och mikrotendenser

30:35 – Rabattkodsdilemmat: kortsiktig försäljning vs långsiktigt varumärkesbygge

36:21 – Kreativa briefs: kort och tydlig brief + smidig feedback-loop

40:00 – Prissättning: från tusenlappar till hundratals miljoner och förhandlingstips

58:31 – Framtidsspaning: AI, plattformsutveckling och nya kanaler


Här hittar du Sanna & Cure Media:

https://www.linkedin.com/in/sannaodmark/ 

https://career.curemedia.com/ 


Sponsor:

https://www.alvie.io/ 

https://www.ohjay.co/ 


Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ 


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ 


Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:

https://www.framtidensehandel.se/ 

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 

https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ


Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:

https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ 

https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ 


Tusen tack för att du lyssnar!

PODCAST AVSNITT